Si voleu més informació...

L'avaluació alternativa està regulada en l'article 5 de la Normativa d'avaluació i qualificació dels aprenentatges en els graus i màsters i en el Reglament intern d'avaluació alternativa en els graus i màsters de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia.

L'avaluació alternativa -entenent per tal aquella que s’ofereix a l’estudiantat que per desenvolupar activitats laborals no pot portar a terme l’avaluació continua- està pensada per afavorir la conciliació de la vida laboral i acadèmica.

Per tal de facilitar la conciliació laboral o familiar, l’estudiant que ho desitgi té dret a renunciar a l’avaluació contínua i sol·licitar l’avaluació alternativa durant els primers 10 dies hàbils a l’inici de cada semestre, i a la realització d’una avaluació alternativa. Aquesta prova pot suposar fins al 100% de la qualificació. També es poden definir diferents evidències d’avaluació que han d’incloure les activitats presencials obligatòries en cas que es prevegin en l’assignatura. 

Si la naturalesa de l’assignatura ho demana, serà requisit indispensable per tenir l’opció d’avaluació alternativa l’assistència a determinades activitats presencials

L’estudiant pot acollir-se al model d’avaluació alternativa per conciliació laboral com a màxim en un 50% dels crèdits de la titulació. La Comissió d’Estudis de cada centre podrà ampliar el nombre de crèdits a cursar amb avaluació alternativa en casos excepcionals.

La guia docent ha de recollir el detall de l’avaluació alternativa de l’assignatura.

Les Pràctiques Acadèmiques Externes, el TFG, el TFM i les assignatures integradores del mòdul “Pràctica Basada en l’Evidència en el Cuidatge Integral de la Persona” del Grau en Infermeria, queden excloses per optar al model d’avaluació alternativa. degut als seus continguts i metodologies docents específics.


L’estudiant que s’acull a l’avaluació alternativa té els mateixos drets i, per tant, té dret a la recuperació en les mateixes condicions que l’estudiant que fa l’avaluació contínua.

Podran demanar l’avaluació alternativa els estudiants que tinguin un contracte laboral a jornada completa que no els permeti seguir l’avaluació continuada. Els estudiants amb jornada a temps parcial hauran d’acreditar incompatibilitat horària. Caldrà justificar-ho documentalment mitjançant el contracte de treball, que haurà de referir-se al semestre per al qual se sol·licita.

La veracitat de la documentació acreditativa presentada per l’estudiant serà responsabilitat seva. En cas de confirmar-se falsedat documental l’estudiant no podrà adherir-se a l’avaluació alternativa i es podrà obrir un procés sancionador per aquest fet.

El degà o la degana resol la sol·licitud. Contra la seva resolució es pot interposar recurs d’alçada davant el rector o rectora en el termini d’un mes a comptar a partir del dia següent a la notificació.